اهمیت نقش خیرین در توسعه آموزش عالی استان اردبیل

در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی و بنیاد شمیم مهر به اهمیت نقش خیرین در توسعه آموزش عالی استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی؛ دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست هیات رئیسه این دانشگاه و بنیاد شمیم مهر در بنیاد خیریه حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: این دانشگاه در چهل و دومین سال فعالیت خود قرار دارد و در حال حاضر دارای حدود  ۱۲ هزار نفر دانشجو است.

وی با اشاره به ورود دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه بندی های ملی و بین المللی، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۲۰۲۱ جزو دانشگاه های برتر جهانی وارد رتبه بندی تایمز شد و اخیرا نیز با کسب رتبه ۱۳۰ در لیست دانشگاه های برتر آسیایی این رتبه بندی قرار گرفته است.

حبیبی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف توسط این دانشگاه، تصریح کرد: بنیاد حامیان دانشگاه نیز در سال ۱۳۹۸ ثبت شده و تاکنون اولین خوابگاه متاهلی خیرساز احداث و به بهره برداری رسیده و دومین خوابگاه متاهلی خیرساز و رصدخانه خیرساز دانشگاه نیز در حال احداث هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در حوزه توسعه آموزش عالی باید سرمایه گذاری بسیار صورت گیرد، ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری همه جانبه با بنیاد شمیم مهر است.

جواد قرآن نویس رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی و دانشمندان این دانشگاه رتبه های جهانی بسیار خوبی کسب کرده اند که مایه افتخار اهالی استان است، گفت: در مدت کوتاه ارتباط با این دانشگاه، همکاری های بسیار خوبی میان این دو مجموعه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر پیشتازی در مباحث علمی، در خصوص فعالیت های عمرانی نیز فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است، افزود: در همین راستا خیرین کمک حال دانشگاه در ساخت خوابگاه و رصدخانه هستند.

قرآن نویس با بیان اینکه بنیاد شمیم مهر یکی از بزرگترین موسسات در خصوص حمایت از کودکان سرطانی در سطح کشور است، تصریح کرد: در همین راستا آمادگی داریم ضمن دریافت کمک های علمی و تخصصی دانشگاه، به دانشگاه کمک نماییم تا از ظرفیت خیرین در رابطه به کمک محرمانه به دانشجویان نیازمند بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز دست گیری از کودکان سرطانی و نیازمند را دارای اجر بالا در نزد خداوند دانست و گفت: کار برای رضایت خداوند خستگی ندارد.

وی افزود: ساخت خوابگاه متاهلی برای دانشجویان خدمت بزرگی برای دانشجویان است که امید می رود این قبیل کمک ها به دانشجویان تداوم داشته باشد.
گفتنی است در ادامه از بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی توسط بنیاد شمیم مهر تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 9960

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.