ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید با موضوع" اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی سطح 5" با ثبت نام 96 نفر از استادان دانشگاه محقق اردبیلی به مدت چهار روز متوالی از تاریخ 8 الی 11 خرداد ماه در قالب وبینار مجازی با تدریس حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی ساداتی نژاد مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان تهران به همت دفتر هم اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در مراسم افتتاحیه این دوره از ضیافت اندیشه اساتید با بیان اینکه در آستانه انتخابات بزرگی قرار داریم، گفت: واقعیت این است که انتخابات عالی ترین مظهر تحقق حکومت مردمی است. وی گفت: اگر تصمیمی در این انقلاب شکل گرفته می شود، بزرگترین آنها انتخبات است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و محقق اردبیلی با بیان اینکه انتخابات فرصت مناسبی است که مردم نظر خود را نسبت به شیوه مدیریت کشور اعلام کنند، خاطرنشان کرد: قدم اول شرکت در انتخابات موجب حمایت از نظام اسلامی، قدم دوم انتخاب نحوه مدیریت کشور و قدم سوم ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان می شود.وی با بیان روایتی از حضرت علی(ع) تاکید کرد: بدانیم هرکس بهنگام یاری رهبرش بخوابد، با لگد دشمن از خواب بیدار می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی ساداتی نژاد نیز در این وبینار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی، چالش های مهم در مواجهه با جهان مدرن، نقش امام و نو اندیشان دینی در مصاف با مدرنیته، مولفه های احیای فکر دینی، راه آینده و توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب را از اهم موضوعات این دوره عنوان کرد و گفت: سیر مراحل تفکر و اندیشه در جوامع انسانی در سنت، مدرنیته و پست مدرنیته خلاصه می شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان تهران با بیان اینکه چهارتفاوت اصلی میان جهان قدیم و جدید است، تشریح کرد: وسائل و امکانات، غایات و اهداف، مفاهیم و پیش فرض ها بسیار با زمان قدیم در تفاوت هستند.

وی گفت: بشر امروز به هیچ وجه قانع نیست که عالم موجود بهترین ترکیب را دارد و همیشه در صدد تغییر به خواسته خود است.

گفتنی است در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین ساداتی نژاد به تدریس بخش های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تشریح مسائل اجتماعی روز، به گفتگو با اساتید پرداخت و اساتید نقطه نظرات خود را نیز مطرح نمودند.

دکتر عزیز حبیبی در مراسم اختتامیه ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید با موضوع «اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی سطح ۵» تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست در شرایط کرونایی از فضای مجازی برای رشد و اعتلای برنامه‌های گوناگون فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود.

وی افزود: هر اندازه به مبانی انقلاب اسلامی ترسیم شده توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف توجه بیشتری شود، خیلی از مشکلات کشور قابل‌حل خواهد بود.

حبیبی همچنین از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دفتر هم‌اندیشی استادان به‌خاطر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه اساتید تشکر کرد.

دکتر اسماعیل گلی دبیر دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این وبینار ضمن قدردانی از شرکت اساتید  در این دوره ضیافت اندیشه گفت: خطاب های متعدد قرآنی به انبیا الهی درباره مبارزه با ظالمان و مستکبران، برپایی قسط و عدل و اجرای حدود، همگی بیانگر وجود یک اندیشه سیاسی محکم برای اداره جامعه است.

وی با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اسلام همه اش سیاست است، افزود: امام راحل با الهام از مکتب قران، اسلام سیاسی-عقلانی را ارائه و توانستد مردم را همراه خود کنند.

دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه گفت: در سال 1399، 5 دوره ضیافت اندیشه جمعا به مدت 80 ساعت برگزار شد و امسال نیز 6 دوره ضیافت اندیشه برگزار خواهد شد. وی افزود: برگزاری چنین دوره هایی در راستای تبیین و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی برآمده از اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در ترویج جلسات آزاداندیشی می باشد.

گلی گفت: دوره مبانی اندیشه سیاسی اسلام، اولین دوره از دوره های ضیافت اندیشه اساتید در سال 1400 می باشد که به مناسبت ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و نزدیک شدن به انتخابات برگزار می شود. وی ضمن تشکر و سپاس از استقبال خوب اساتید محترم دانشگاه و تدریس حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر سید مهدی ساداتی نژاد عضو محترم هیات علمی دانشگاه تهران و مسئول دفاتر استانی نهاد استان تهران از این دوره، افزود: دوره سطح 5 ضایفت اندیشه به مدت 4 روز از تاریخ 8 الی 11 خرداد در حال برگزاری است.

کد خبر 9954

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.