انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های آینده‌سازی است

طی مصاحبه ی روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه با حجت الاسلام والمسلمین منصور امامی مسئول نهاد، در خصوص انتخابات و حساسیت آحاد مردم جامعه نسبت به اتفاقات مهم در آن؛ لازمه پویایی و زنده بودن یک جامعه حساس بودن آن جامعه نسبت به اتفاقات ناگواری است که در اطراف آن می افتد تا بتواند آینده ی خوب و مناسب را بر ای خود رقم بزند.

به گزارش روابط عمومی پویش ملی دربهشت استان آذربایجان غربی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی ارومیه در ابتدا این گفتگو با اشاره به مناجات تائبین امام زین العابدین (ع) بیان کرد : این امام معصوم عرضه میدارند  که" إلهی ألْبستْنی الْخطایا ثوْب مذلّتی"خدایا خطا، گناه و اشتباهات من لباس ذلت برتنم کرده. یعنی گناه ذلت آفرین است. ذلیل یعنی نفوذ پذیر،شکست خورده که در مقابل آن عزیز است و فرد عزیز کسی است که نفوذ نا پذیر میباشد و نفس ،شیطان ،دنیا گرایی نمیتوانددر وجود او نفوذ بکند و او را ازمسیرحق باز بدارد ولی گناه میتواند انسان رادر هم بشکند، اسیر کرده و قوای وجودی او را از کار بیندازد.

حجت الاسلام امامی در ادامه افزود: همچنان که گناه فردی باعث این آسیب جدی میشود گناه اجتماعی نیز همینطور است اگر مردم در یک جامعه ای نسبت به ظلم و فسادی که میبینند از خودشان حساسیت به خرج ندهند و با سکوت خودشان این ظلم و فساد را پشتیبانی بکنند مرتکب گناه اجتماعی میشوند. گناه اجتماعی،ذلت اجتماعی را نیز قطعا به دنبال خواهد داشت.

در ادامه ایشان با اشاره به وقایع دوران مشروطه و به دار آویخته شدن شیخ فضل الله نوری وعدم تشخیص درست مردم در آن زمان گفت: مقام معظم رهبری در یکی از تحلیل های فوق العاده ی خود دارند وقتی که شیخ فضل الله نوری را به دار آویختند مردم تماشا کردند و در مقابل این عصیان و ظلمی که صورت گرفت ساکت ماندند، این گناه اجتماعی ذلت اجتماعی را به دنبال داشت و آن عبارت بود از اینکه این جامعه مبتلا شد به طاغوتی به نام رضا خان مستکبر و مستبد که بر زندگی اجتماعی مردم سایه می افکند و آینده ی مردم را به گروگان میگیرد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی در قیاس آن زمان با الان افزود: امروز هم همینطور است اگر ما نسبت به آینده ی اجتماعی و سیاسی خودمان حساسیت لازم را نداشته باشیم این نشان دهنده ی مردگی جامعه خواهد شد . در تعریف موجود زنده گفته میشود که موجودی است که نسبت به محیط باید حساس باشد.جامعه نیز همینطور است و اگر حساسیت خود را نسبت به محیط از دست بدهد نشانه ی مردگی آن است و باید منتظر عواقب آن باشد. در روایات آمده است اگر مردم امر به معروف و نهی از منکر را انجام ندهند باعث میشود که افراد بد بر آنها حاکم و مستولی بشوند و هرچه خوبان آنها دعا کنند ، دعایشان مستجاب نمیشود و این اثرقهری عدم توجه به موضوعات و مسائل اجتماعی و سیاسی است.

ایشان درپایان این گفتگو گفتند: بنابراین امروز افرادی که بر طبل "من رای نمیدهم" میکوبند در حقیقت به دنبال ایجاد چنین جامعه ای مرده هستند  که در این صورت  مرده خواران ولاشخور های بین المللی بر جان این جامعه خواهند افتاد .بنابراین لازمه پویایی و زنده بودن یک جامعه حساس بودن آن جامعه نسبت به اتفاقات ناگواری است که در اطراف آن می افتد تا بتواند آینده ی خوب و مناسب خود را رقم بزند. انتخابات یکی از مهم ترین این عرصه ها است برای آینده سازی ،برای اینکه حساسیت اجتماعی خودمان را بتوانیم نشان بدهیم.

 

کد خبر 9888

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.