کاروان ورزشی دوچرخه سواری

این مراسم به کوشش تربیت بدنی با همکاری امور فرهنگی دانشگاه و در نمایشگاهی که بدین منظور در محوطه دانشگاه برپا شده بود، برگزار گردید این مراسم بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی با تعداد محدود اعضای هیات رییسه و ریاست محترم دانشگاه برگزار شد ولی همزمان از سامانه مجازی دانشگاه پخش مستقیم صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی پویش ملی در بهشت؛ این مراسم به کوشش تربیت بدنی با همکاری امور فرهنگی دانشگاه و در نمایشگاهی که بدین منظور در محوطه دانشگاه برپا شده بود، برگزار گردید این مراسم بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی با تعداد محدود اعضای هیات رییسه و ریاست محترم دانشگاه برگزار شد ولی همزمان از سامانه مجازی دانشگاه پخش مستقیم صورت گرفت.

در ابتدای این مراسم مدیر تربیت بدنی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ارتحال حضرت امام، با تشکر از همه دانشگاهیان که در سال های گذشته در این اعزام حضور داشتند یاد و خاطره همه عزیزان را گرامی داشت. در ادامه دکتر مهدی فراموشی به گزارشی از تاریخچه برگزاری و اعزام کاروان دوچرخه سواری دانشگاه به حرم مطهر امام در سال های گذشته پرداخت.

ایشان اشاره کردند که این حرکت ورزشی از سالتحصیلی 79-80 بطور مشترک با دانشگاه  صنعتی سهند آغاز شد ولی در چند سال اخیر بدلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان و نیز شیوع ویروس کرونا به تعلیق درآمد. همچنین ایشان ابراز امیداواری کردند تا سال بعد این اعزام با پایان یافتن ویروس کرونا مجددا ادامه پیدا کند. دکتر مهدی فراموشی اضافه کرد اعزام کاروان به حرم مطهر 14 دوره سابقه داشته و از  قدیمی ترین و طولانی ترین حرکات ورزشی تاریخ دانشگاه و منطقه محسوب می شود که سالیان سال ادامه داشته است.

ایشان با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تحصیل ، تهذیب و ورزش را سه راهبرد اساسی برای ورزش مجموعه دانشگاه دانستند و امسال نیز بدلیل عدم اعزام کاروان بخاطر شیوع پاندمی، شرکت حداکثری در انتخابات پیش رو را  از همه دانشجویان و دانشگاهیان ورزشکار خواستار شدند. در ادامه مراسم ریاست محترم دانشگاه جناب اقای دکتر کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس اسبق دانشگاه صنعتی سهند و مبتکر این حرکت، به سخنرانی پرداختند و ضمن تشکر از عوامل اجرایی، یاد و خاطره  همه عزیزان و دانشجویان شرکت کننده در کاروان های گذشته را گرامی داشتند.

ایشان در ادامه به سابقه و نحوه شروع این کاروان دوچرخه سواری در گذشته پرداختند و خاطراتی از این دوران بیان نمودند. آقای دکتر کی نژاد در ادامه اظهار داشتند که این حرکت نه تنها یک حرکت سنگین ورزشی است بلکه یک کار فرهنگی مذهبی می باشد و در ادامه به خاطره ای هم اشاره داشتند که در یکی از اعزام ها زمانی که کاروان دوچرخه سواری دانشگاه به تهران رسید، یکی از اعضا درخواست ملاقات با حضرت آقا را نمودند ولی به ایشان عرض کردم برنامه های رهبری از قبل تعیین شده است و ممکن است وقت نداشته باشند ولی وقتی موضوع درخواست ملاقات  به دفتر حضرت آقا انتقال داده شد  و ایشان در جریان قرار گرفته بودند که از تبریز کاروان دوچرخه سواری به تهران آمده فرموده بودند چون آنها از تبریز به بخاطر امام آمده اند، وقت تعیین کنید و عصر همان شب کاروان برای ملاقات و برپایی نماز مغرب و عشا به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شدند.

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ادامه صحبت های خویش به توصیف ابعاد شخصیتی حضرت امام پرداختند و فرموند شخصیت امام شخصیتی همه جانبه و فراملی بوده است همچنین ایشان با اشاره به مقطع حساس سیاسی کنونی به موضوع انتخابات پرداختند و اشاره داشتند که دشمنان اسلام و انقلاب در پی تخریب کشور و کاهش مشارکت در انتخابات هستند که وظیفه دانشگاه هیان و ورزشکاران حضور حداکثری و دعوت از همه برای شرکت در انتخابات می باشد. در پایان صحبت ها ایشان ضمن تسلیت ارتحال حضرت امام، جملاتی از وصایای حضرت امام قرائت نموده و دعا کردند که سال بعد با اتمام شیوع کرونا این حرکت مجددا ادامه پیدا کند.






مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)
بمناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، احیاگر شریعت نبوی و شاگرد مکتب جعفری و همچنین گرامیداشت سالروز 15 خرداد 1342 و شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مراسمی برای نکوداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد در روز چهارشنبه 12 خرداد از ساعت 12 تا اذان ظهر در نمازخانه دانشگاه برگزار شد. این مراسم با حضور ریاست محترم دانشگاه و هئیت رئیسه و سایر علاقه مندان و ارادتمندان بصورت محدود (به جهت شرایط کرونایی) و مشارکت عموم دانشگاهیان عزیز در فضای مجازی با قرائت آیاتی از قرآن کریم و مداحی و روضه خوانی برگزار گردید.در پایان مراسم  سرپرست محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای دکتر خدیوی در مورد ابعاد معنوی و علمی شخصیت حضرت امام(ره) سخنرانی کردند. ایشان بعد از تبیین ویژگیهای تاثیر گزار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به لزوم مشارکت گسترده در انتخابات پرداخته و  شاخص های کاندیدای اصلح سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبیین نمودند.
خاطر نشان می گردد مراسم از طریق لینک مجازی اعلامی برای مشاهده دیگر کارکنان پخش می گردید.

 

کد خبر 9359

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.