نشست هم‌اندیشی با موضوع «حضور حداکثری در انتخابات»

وظیفه تک تک ما شرکت در انتخابات است آن هم با دید باز انتخاب با بصیرت و خداپسندانه، امّا وظیفه مسئولین نیز آماده کردن بستر مناسب برای شرکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نشست هم اندیشی با موضوع «حضور حداکثری درانتخابات» در واحد ساوه با سخنرانی حجت الاسلام محسن سعیدی، رئیس حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) برگزار گردید.

در این نشست که با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، معاونت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، هیات رئیسه، اساتید و کارکنان برگزار شد، حجت الاسلام سعیدی در ابتدا خاطر نشان کرد:

امام خمینی (رحمة الله علیه) فرمودند جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. لذا اگر کسی رئیس جمهور بشود و اسلامیت مورد نظرش نباشد دیگر جمهوری اسلامی نیست و آن وقت نه جمهوریت داریم نه اسلامیت. پس مردم باید بر طبق معیارهای دین انتخاب کنند و اگر این معیارها رعایت نشود همه لطمه می‌خوریم.  

ایشان ادامه داد: امام (رحمة الله علیه) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است یعنی از نماز و روزه هم واجب‌تر است و در این بین انتخابات از مبانی حفظ نظام است.

وی با اشاره به وظایف ملی و مذهبی هر ایرانی گفت: پای صندوق نیامدن ما یعنی لطمه به نظام، اگر روزی با انتخاب اشتباه به بیراهه رفته ایم حالا باید با انتخاب درست آن را جبران کنیم. اگر در انتخابات ریاست جمهوری یا شورای شهر و... طبق معیار دین انجام شود قطعاً ضرر نخواهیم کرد اما اگر بر اساس حزب و گروه رأی داده شود متضرر شده و نتیجه هم نخواهد داشت، ولی اگر به  نیّت قرب الهی کنار صندوق رفتیم مورد قبول حضرت حق است و مشکلاتمان هم یقیناً حل خواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه یادآور شد: خوشنودی خواص به جهت امتیازاتی که گرفته اند نارضایتی مردم را در پی دارد، و خوشنودی مردم به جهت سلب امتیاز از خواص، خشم خواص را نسبت به تو بی اثر خواهد کرد.

ایشان با تشریح فرازهایی از این نامه تصریح کرد: زمامداران، اقوام و خویشانی دارند که چپاول گرند! نباید چهره خوش به آنها نشان داد و باید با آنها برخورد کرد. در حقیقت از این عبارت می توان این نتیجه را گرفت که مردم با نظام اسلامی مشکلی ندارند بلکه مردم با اجرا نشدن اسلام واقعی مشکل دارند.
 
 در ابتدای جلسه هم اندیشی نیز دکتر ثمری خلج سرپرست واحد ساوه، ضمن خوش آمدگویی گفت: وظیفه تک تک ما شرکت در انتخابات است آن هم با دید باز انتخاب با بصیرت و خداپسندانه، امّا وظیفه مسئولین نیز آماده کردن بستر مناسب برای شرکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی است.

                        

      

کد خبر 9275

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.