معرفی کتاب انتخابات ۱۴۰۰ تَکرار یا تَغییر

مسئول نهاد رهبری دانشگاه اراک(حجت الاسلام دکتر مهدوی اطهر)در دوشنبه ها باکتاب هفته اخیرضمن معرفی کتاب انتخابات1400 تکرار یا تغییرپیرامون جهاد دعوت صحبت کردند.

به گزارش روابط عمومی پویش ملی در بهشت؛ مسئول نهاد رهبری دانشگاه اراک(حجت الاسلام دکتر مهدوی اطهر)در دوشنبه ها باکتاب هفته اخیرضمن معرفی کتاب انتخابات1400 تکرار یا تغییر پیرامون جهاد دعوت درانتخابات پیشرو  صحبت کردند.

قسمتی ازسخنرانی ایشان به شرح ذیل است:

((الحمدالله چون این ایام مصادف است با ایام انتخاب، کتابی را که برای معرفی انتخاب کردیم، کتابی است پیرامون شبهات انتخابات. عنوان کتاب این است: انتخابات: تکرار یا تغییر. توضیح این‌که شبهات آن پیرامون این است که آیا رای بدهیم یا نه؟ آیا رأی دادن تأثیری دارد یا نه؟ راهکاری که آیا انتخابات مؤثر در اقتصاد هست یا نه؟ آیا روند و گفتمان را عوض می‌کند یا نه؟ یا یک بازی سیاسی است که از قبل تعیین شده است؟ توضیحات این کتاب  فقط از داخل نیست بلکه مستند به آمار و ارقام بین‌المللی است؛ یعنی نشان می‌دهد که حضور مردم در فضای داخلی چقدر تأثیر دارد.آیا انتخابات قدرت فسادی ایجاد می‌کند یا نه؟. این کتاب را جناب آقای راجی به همراه دوستانشان نوشتند.

بزرگواران شرکت در انتخابات وظیفه است، تکلیف است نه یک حق. دعوت به مشارکت هم یک وظیفه است؛ نه این‌که فرد فقط خودش را ببیند و بگوید من شرکت کردم؛ بلکه دعوت به مشارکت بالا یک جهاد است که در فقه اصطلاحاً به آن «جهاد دعوت» می‌گویند. باید دیگران را به اموری که اسلام را تقویت می‌کند، دعوت کنیم و هم‌چنین از باب نصیحت، روشن‌گری و پاسخ‌گویی شبهات را داشته باشید که خود امر به معروف و نهی از منکر است. نمی‌توانیم بگوییم که امر به معروف و نهی از منکر فقط مسائل فردی و شخصی است. یک جایی که امر به معروف و نهی از منکر خودش را نشان می‌دهد، این عرصه‌هاست. معروفی بالاتر از تقویت نظام هست؟ خیر. تقویت نظام آن‌قدر مهم است که مرحوم امام در صحیفه به‌زیبایی می‌فرمایند: حفظ نظام از جان امام زمان هم واجب‌تر است. چرا؟ (ابتدا کمی تعجب‌آور است) علت این است که امام حسین جانش را داد تا نظام اسلامی باقی بماند، آن چهارچوب احکام و قوانین باقی بماند. همۀ اهل بیت می‌آیند تا حاکمیت خدا باقی بماند. می‌دانید که حضرت آقا می‌فرمایند: بالاترین عبادت، عبادت خطی است. اصطلاحی دارند با عنوان توحید خطی. توحید خطی یعنی چه؟ توضیح این‌است: می‌گوید هدف آدم بر روی زمین را بفهمید و همۀ کارهاتون را متناسب با آن هدف انجام دهید. هدف چیست؟ هدف همۀ عالم این است که خدا حاکم باشد و تو عبد؛ یعنی چه در اقتصاد خدا حرف بزند و حکومت کند، چه در سیاست و فرهنگ و چه در علم. حضرت آقا می‌فرمایند: اگر مجموع آن‌ها بخواهد پیاده شود، فقط یک قالب دارد و آن حکومت اسلامی است. این‌که می‌گویند تقویت نظام از جان امام واجب‌تر است، چون هدف خداست.عزیزان پس مطالعه، مشارکت در مسابقه و درگردش بودن کتاب را مدنظر داشته باشید.

والسلام علیکم و رحمۀ الله.))

ضمن معرفی این کتاب و اهدای آن به نمازگزاران مسابقه ای برای این کتاب در نظر گرفته شد که روز چهارشنبه 19 خرداد ماه برگزار می گردد.

کد خبر 8954

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.