وبینار «انتخابات ۱۴۰۰و عرصه‌های تحول در اقتصاد و معیشت »

وبینار «انتخابات ۱۴۰۰ و عرصه‌های تحول در اقتصاد و معیشت» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل؛ کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در این وبینار گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری شعار سال را در محور اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند و از نظر فراوانی حدود ۷۰ درصد شعار سال در زمینه اقتصادی است که اهمیت موضوع و جایگاه آن را می‌رساند.

دکتر علی قاسمی با بیان اینکه باید هفت نظام اقتصادی در کشور اصلاح شود، افزود: یکی از این نظام‌ها یارانه است که باید در پرداخت آن اصلاحاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه بانک ها هم نیاز به اصلاحات دارند زیرا هزینه نگهداری بانک ها بالاتر بوده و کنترل بانک های تجاری هم ضرورت دارد، تصریح کرد: اصلاح پول ملی هم از دیگر نظام‌های اقتصادی است که نیازمند نگاه تحولی است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه گمرکات از دیگر نظام‌های اقتصادی است که نیاز به اصلاح دارند، تصریح کرد: نظام توزیع هم که دارای مشکلات است و باید کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای حل آن برنامه داشته باشند.

قاسمی اظهار کرد: نظام مالیاتی هم هفتمین نظام اقتصادی است که باید اصلاح شود که البته فعلاً رضایتمندی خوب است اما فرار مالیاتی وجود دارد که باید اصلاحاتی انجام شود.

گفتنی است این وبینار توسط کانون بسیج اساتید و دفتر هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و وبینار با پرسش‌وپاسخ خاتمه یافت.

کد خبر 8426

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.