مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

به گزارش رابط خبری نهاد رهبری دانشگاههای خراسان جنوبی ؛  به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی، مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت السلام شاهبیکی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان خوسف در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا مخصوصا شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای فتح خرمشهر گفت: جمله معروفی است که فتح خرمشهر فتح ارزش های اسلامی بود. بزرگداشت فتح خرمشهر نشان داد که اگر ملتی با ایمان به میدان بیاید و با توکل بر خدا استقامت کند، حتما نصرت الهی شامل حالشان خواهد شد.

 وی افزود: شرایطی که در آنجا رقم خورده بود، استحکامات و برنامه هایی که دشمن داشت و از نظر توان نظامی برتری نظامیشان کاملا مشخص بود اما جمعی با ایمان  دل بر خدا سپرده بودند و ثابت قدم ماندند تا نصرت الهی شامل حالشان شد.

حجت الاسلام شاهبیکی خاطر نشان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و این فرهنگی بود که به جهان اسلام هم رفت. پیروزی مقاومت در غزه و روش های مختلفی که برای آزادی فلسطین به کار بردند جواب نداده جز این روشی که در دل این حرکت نورانی از مدل فتح خرمشهر است. پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه جریان مقاومت و همه ی کسانی که این خط را دنبال می کنند وعده ی الهی است که اگر خدا را یاری کنید و در مسیر ثابت قدم باشید عنایت الهی هم شامل حال ما شود.

کد خبر 7603

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.