مقاومت و تقوی راز شکست دشمنان

مجموعه پژوهش های قرآنی با عنوان شناسنامه پارسایان با قلم دکتر فرهاد ترابی، دکترای علوم و قرآن و حدیث و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی پویش ملی در بهشت؛ مجموعه پژوهش های قرآنی با عنوان شناسنامه پارسایان با قلم دکتر فرهاد ترابی، دکترای علوم و قرآن و حدیث و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز منتشر شد.

   قسمت ششم:  مقاومت و تقوی، رمز شکست دشمنان

  «وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحيطٌ» (آل عمران/120)؛ « اگر شکیبایی ورزید و پروا پیشه کنید، سیاست و نیرنگ دشمنان هیچ زیانی به شما نمی رساند، زیرا خداوند به کارها و نیرنگ های آنان چیرگی دارد»

  ترفندها و سیاست های کلان و پردامنه دشمنان برای شکست دادن مسلمانان، و استحاله فرهنگی آنان، و به دنبال آن، دست یابی به منابع گرانسنگ طبیعی، و انسانی، روز به روز گونه گون و پیچیده تر می شود، و با نگاه به این که اهریمن رسانه ها و شبکه های جهانی خبررسانی و دروغ پراکنی، و سازمان های بین المللی در چنبره فراعنه سرکش و قَراوِنه ی تکاثر گرای اقتصادی قرار دارد، خداوند حکیم عزیز در این آیه راهبردی، سدی استوار و نفوذ ناپذیر با مصالحی ویژه پیشنهاد داده است، که می تواند چنین دشمنی را ناکام بگذارد، و به شکست بکشاند، و آن سدی است که از دو عنصر شکیبایی و تقواپیشگی سازمان می یابد. یکی ایستادگی و مقاومت در برابر فشارها و سیاست های دشمن، و دیگری، پروای از پروردگار، و پاسداشت حرمت حضور هر جایی و همیشگی خداوند. تقوا، یعنی، هوای یکدیگر را داشتن، همدردی در سختی ها، همدلی در آرزوها، انفاق کردن، امانت داری در بیت المال، حفظ کرامت و آبروی مردم، وجدان کاری؛ پروا داشتن، یعنی، دروغ نگفتن، تهمت نزدن، غیبت نکردن، احتکار نکردن، اختلاس و تبعیض نداشتن؛ و در یک جمله، تقوا یعنی، شرم و آزرم از پروردگار دانای بینا.

  رمز به شکست کشاندن تحریم سنگین اقتصادی دشمنان، در همین آیه نهفته است: مقاومت، شکیبایی، همدلی، همراهی، یکدلی، خردورزی، عزت خواهی، و بهره گیری از ظرفیت های سرشار طبیعی و انسانی این مرز و بوم؛ و دولتی خداترس و خردورز و عزت مدار.

کد خبر 7067

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.