حفظ کرامت مهمترین حق اساتید است

در آستانه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و استاد، طی مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد، از اساتید نمونه، بازنشسته و کارشناسان نمونه دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و ارتباطات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در آستانه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و استاد، طی مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد، از اساتید نمونه، بازنشسته و کارشناسان نمونه دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید آیت الله مطهری، روز معلم را به اساتید فرهیخته و دلسوز دانشگاه تبریک گفت و خاطر نشان کرد: امسال نیز مثل سال گذشته توفیق عرض ارادات حضوری خدمت اساتید گرانقدر دانشگاه را نداشتیم و لذا بر خود وظیفه می‌دانم خاضعانه از تلاش‌های اساتید عزیز که با شرایط سخت این روزها، دوچندان شده است، تشکر کنم.

حجت الاسلام والمسلمین انوری با اشاره به جایگاه علم و عالم در منابع دینی افزود: یکی از برتری های انسان نسبت به سایر موجودات علمی است که به آن زینت داده شده است و بزرگترین بدبختی انسان جهل اوست و این معلم است که ظلمت جهالت را از چهره انسان با نور علم می‌زداید.

وی ادامه داد: عالمان و اندیشمندان همیشه تاریخ ساز بوده‌اند کمااینکه در عصر ما نیز امام خمینی (ره) با همراهی عالمان و اندیشمندان این انقلاب را رقم زدند و در سال‌های بعد از انقلاب نیز با تلاش‌های اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شاهد پیشرفت های مهمی در کشور بوده‌ایم، مخصوصا در سالهای اخیر که با فشارهای زیادی از سوی دشمنان انقلاب مواجه شده‌ایم این تلاشهای علمی اساتید دانشگاه‌ها بود که موجب سربلندی ما در عرصه های مختلف شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز با اشاره به جایگاه ویژه شهید آیت الله مطهری در حل و پیگیری مسائل جامعه تصریح کرد: شهید آیت الله مطهری با شناخت و فهم دقیق از مسائل  در قبل و بعد از انقلاب، در عرصه‌های مختلف حضوری موثر داشتند و امروز اساتید ما نیز با الهام از این ویژگی بارز ایشان در عرصه‌های مختلف در حال تلاش و کوشش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انوری با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی مهمترین حق اساتید است خاطر نشان کرد: اساتید شخصیت های والای جامعه ما هستند و باید فرهیختگی و کرامت آنان حفظ گردد.

وی ادامه داد: این روزها اساتید ما پیگیر یک مطالبه به حق و قانونی هستند که باید مسئولان با نگاه ویژه این مسئله را حل نمایند تا اساتید دچار دل مشغولی‌های این چنینی نشوند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز ضمن تاکید بر تحقق کامل مصوبه مجلس تصریح کرد: اساتید دانشگاه با همراهی مسئولین دانشگاه از مجاری قانونی مطالبات به حق خود را مطرح می‌کنند و شاهد تلاش مسئولان در سطح دانشگاه و وزارت هستیم که جا دارد مسئولان دولتی هم در راستای اجرای کامل مصوبه مجلس گام‌های موثری بردارند و موضوع را مشمول گذر زمان نکنند. 

حجت الاسلام والمسلمین انوری با اشاره به نقش و جایگاه اساتید در هدایت جامعه تصریح کرد: امروز با توجه به جایگاه مهم و کلیدی دانشگاهیان در جامعه، شاید برخی ناخواسته در صدد انحراف این مطالبات از مجاری قانونی باشند که البته اساتید ما با هوشیاری و آگاهی کامل مانع این جریان سازی‌ها خواهند شد و مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌نمایند و ما نیز برای تحقق این مطالبات به حق تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی در پایان ضمن گرامیداشت نام و یاد استاد شهید آیت الله مطهری و تبریک روز معلم، افزود: از خداوند منان می‌خواهم ما را در مسیر خدمتگزاری به کشور عزیزمان بیش از پیش یاری نماید.

کد خبر 6919

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.