عقل و اخلاق بهترین دلیل برای مشارکت حداکثری در انتخابات است

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین منادی مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، با اشاره به راه های تشویق وترغیب افراد جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کردند: عقل و اخلاق بهترین دلیل برای مشارکت حداکثری در انتخابات است

به گزارش دبیرخانه استانی پویش ملی در بهشت استان کردستان؛ به نقل از واحد رسانه دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرهنگان استان کردستان، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و وضعیت انتخاباتی کشور بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نشستی را با عنوان " مشارکت حداکثری و انتخاب دولت کارآمد" با حضور مسئول بسیج اساتید استان، مسئولین دانشگاه و اساتید بسیجی این دانشگاه، در روز سه شنبه مورخ 28اردیبهشت ماه 400 برگزار کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین منادی مسئول محترم دفترن هاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، با اشاره به راه های تشویق وترغیب افراد جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کردند: غالباً برای ایجاد انگیزه در مردم جهت مشارکت حداکثری در انتخابات، بر دو محور تکیه می‌شود: محور اول، وظیفه شرعی بودن و محور دوم، وظیفه ملی بودن حضور پر شور در صحنه‌ی انتخابات؛ اما اگر مخاطب، نه متشرع و نه دارای عِرق ملی باشد چه؟ آیا می‌توان چنین مخاطبی را به حضور در صحنه‌ی انتخابات توصیه کرد؟ به نظر می‌رسد می‌توان برای این دسته از مخاطبان، راه سومی را پیشنهاد کرد و آن راه عقل و اخلاق است.

ایشان در ادامه گفتند: حکما می‌گویند رئیس یک حکومت حتما باید فیلسوف و حکیم باشد روشن است که این توصیه به حکیم به اعتبار حکمت است پس همانطور که ولایت‌ فقیه نیز به معنای ولایت فقه است ریاست حکیم نیز به معنای ریاست حکمت بر جامعه است. انسان متحرک بالعلم است اما متاسفانه می‌بینیم که خیلی از افراد جامعه ما متحرک بالمیل شده‌اند یعنی قبل از آن که با چراغ عقل حرکت کنند بر اساس امیال و اغراض حرکت می‌کنند. به جای آن که برای اصل شرکت در انتخابات و یا درانتخاب اصلح از معیارها و اصول عقل استفاده کنند بر اساس حب و بغض‌هایی که مبتنی بر نفسانیات است تصمیم می‌گیرند. اینها همه رسالت شما اساتید دانشگاه را پر رنگ‌تر خواهد کرد تا با روشنگری‌های داهیانه، به تنویر عقول جوانان بپردازید.

منادی افزود: جامعه‌ای که از حساسیت اخلاقی پایینی برخوردار باشد تعهدی نسبت به اصول و قواعد اخلاقی از خود نشان نخواهد داد در نتیجه، به راحتی از خط‌ قرمزهای سیاسی و اجتماعی عبور خواهد کرد. پس به جاست تا به تقویت حساسیت اخلاقی بپردازیم. زیرا که اگر چنین شد، افراد جامعه حتی در تعیین اصلح نیز راه هموارتری را طی خواهد کرد.

در ادامه دکتر حاتمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه های استان با اشاره به وضعیت انتخاباتی در کشور بیان کردند: حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از هدف های مهم است که باعث حفظ امنیت و اقتدار کشور می شود و این امر مستلزم همت جامعه نخبگانی کشور است که با آگاه سازی و بصیرت افزایی در مردم، جهت تحقق این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 6697

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.