یقیناً سطر نخست بهشتیان را علم آموزان تشکیل می‌دهند

دکتر خنیفر بابیان اینکه واژه معلم یک واژه استراتژیک است، گفت: آشنایی با سیره عملی شهید مطهری در معلمی کردن برای من در دانشگاه تهران خیلی جالب و نقطه عطف بود چراکه شهید مطهری یک معلمی بود که در برابر دانش غرب خودساخته و نه خودباخته بود.

به گزارش خبرنگار پویش ملی در بهشت استان لرستان؛ دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، نشست هم اندیشی به مناسبت ماه مبارک رمضان در تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه، مصادف با شب بیست و چهارم رمضان رأس ساعت 22 به مدت 90 دقیقه برگزار کرد.

این نشست که در فضای مجازی و در بستر فضای اسکای روم برگزار شد ویژه‌ی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان لرستان به همراه خانواده‌هایشان و همچنین اعضای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این شب برگزار شد.

در این نشست حاج مهدی سعادتی که از قاریان برجسته‌ی کشوری است آیاتی چند از جزء بیست و چهارم قرآن کریم را تلاوت کرد و همچنین نکات کلیدی این جزء را نیز بیان نمود.

در ادامه‌ی این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید مؤیدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان به بیان احکام وطن پرداخت و گفت: همسر در مسئله وطن اگر اراده یک زندگی مستقل را در بحث انتخاب وطن نکرده باشد باید به تبعه شوهر در مسئله وطن از او تبعیت کند.

در ادامه‌ی این نشست دکتر علی آقایی جودکی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان لرستان ضمن عرض خوش‌آمد گویی به افراد حاضر در جلسه، گفت: همه‌ی ما در برابر مقام معلم و مقام والای استاد شهید مطهری سر تعظیم به فرود می‌آوریم و آن را گرامی می‌داریم.

دکتر جودکی بابیان اینکه نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا معلم را نقطه آغاز و موتور محرک رشد و توسعه هر جامعه می‌دانند، گفت: یکی از نهاد های مهم هر کشور، سازمانی است که در آن معلمان تربیت می‌شوند و در کشور ما نیز دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که یک بارقه‌ی امید را در جامعه ایجاد کرده است تا بتوانیم یک تحول اساسی در جامعه و آموزش ایجاد کنیم.

در قسمت بعدی این نشست دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، سخنران بیست و چهارمین نشست این ویژه‌برنامه بود.

این استاد تمام دانشگاه تهران بابیان اینکه نخستین کلام خداوند در قرآن کریم در مورد علم و آموختن بود و یقیناً سطر نخست بهشتیان را علم آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: ما معلم شر نیز داریم مانند رژیم صهیونیستی که کودکان را از خانواده‌هایشان جدا می‌کنند برای آموزش اما عاطفه را در آن‌ها می‌کشند و همین روحیه باعث می‌شود که این بدی‌ها، ظلم و ستم‌ها در قدس اشغالی وجود داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه اگر کسی به‌اندازه‌ی یک برگه کاغذ مطلب مفید، ایده و دانش را به فردی آموزش دهد و آن را به خداوند نزدیک کند، خداوند مثل یک پرده این عمل را روی گناهانش قرار می‌دهد، گفت: ارزش کار معلمی تا این اندازه والا است، چراکه معلم به زندگی دیگران نور می‌بخشد و کسی که مدام به زندگی دیگران نور هدیه می‌کند روحی صاحب خوشی خواهد داشت.

دکتر خنیفر بابیان اینکه واژه معلم یک واژه استراتژیک است، گفت: آشنایی با سیره عملی شهید مطهری در معلمی کردن برای من در دانشگاه تهران خیلی جالب و نقطه عطف بود چراکه شهید مطهری یک معلمی بود که در برابر دانش غرب خودساخته و نه خودباخته بود.

در پایان این نشست نیز دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان پخش شد.

کد خبر 5465

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.