برگزاری وبینار «دولت کارآمد: عدالت خواهی و مبارزه با فساد»

چهارمین وبینارآزاد اندیشی از سلسله وبینارهای آزاداندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "دولت کارآمد: عدالت خواهی و مبارزه با فساد" به همت کانون بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی استادان نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل، چهارمین وبینارآزاد اندیشی از سلسله وبینارهای آزاداندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "دولت کارآمد: عدالت خواهی و مبارزه با فساد" به همت کانون بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی استادان نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دکتر گودرزی در این وبینار با تشریح و پاسخ به سوال اینکه فساد در ایران سیستمی است یا موردی؟! خاطرنشان کرد: فساد در ایران اسلامی موردی و برخی موارد شبه شبکه ای است به این معنا که برخی افراد سودجو در راستای منافع خودشان در دستگاه های مختلف با هماهنگی عمل می کنند.

وی با تاکید بر شمردن عوامل و زمینه های ایجاد فساد، تصریح کرد: متناسب نبودن اختیارات در دستگاه ها، ضعف در قانون نویسی و اجرا، فقدان شیوه نامه و استاندارد های مشخص، عدم بازدارندگی مجازاتی و وجود فرایند های سنتی در ادارات از مهمترین عوامل زمینه های ایجاد فساد هستند.

ایشان در پایان، راهبرد کلان مبارزه با فساد اقتصادی را ایجاد شفافیت حداکثری در جریان کالا، پول و خدمات دانست و اساتید حاضر در جلسه به گفتگو و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 4306

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.