شهید مطهری الگوی واقعی و بارز مبارزه با انحرافات بود

نشست هم اندیشی با حضور اساتید عیات علمی پیام نور استان آذربایجان غربی در مورخه 12 اردیبهشت ماه به همت دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت عالم گرانقدر شهید مطهری و همچنین بزرگداشت روز معلم، نشست هم اندیشی با حضور اساتید عیات علمی پیام نور استان آذربایجان غربی در مورخه 12 اردیبهشت ماه به همت دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای نشست جناب آقای دکتر جباری ریاست دانشگاه پیام نور استان به عرض خیر مقدم و تبریک این روز به اساتید پرداخته و گفتند:این روز بهانه ای شد تا با اساتید محترم دانشگاه دیداری داشته باشیم و همچنین به گزارش فعالیت های دانشگاه در مدت شیوع بیماری کرونا پرداخته و عملکرد دانشگاه را در خصوص برگزاری برنامه های آموزشی و امتحانی و همچنین رشد برنامه های فرهنگی علارغم حضور کمرنگ دانشجویان، بسیار عالی ذکر کردند.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر سجاد بیگی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ضمن تبریک روز استاد  به اساتید حاضر در جلسه به بیان مطالبی در خصوص شخصیت والای شهید مطهری پرداخته و گفتند: شهید مطهری توانست عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیات‌بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروی‌ها و انحرافات صرف نماید؛ استاد مطهری جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد، از آن جهت که با اشراف خاصی که بر شریعت اسلامی و اصول حاکم بر آن داشت، توانست ایمان دینی را به گونه‌ای ارائه کند که از هر جهت پاسخگوی معضلات بشر عصر کنونی باشد. گرچه جامعیت شخصیت استاد مطهری  فراتر از آن است که بتوان او را به راحتی شناخت و شناساندن او نیز آسان نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سجاد بیگی با اشاره به تلاش های این روحانی شهید در مرزبانی از مرزهای اسلام ناب گفت:این شهید بزرگوار از معدود شخصیت هایی بود که مرد میدان علم و عمل بود؛ کسی که در عرصه علمی، معلمی بزرگ و درعرصه عمل، تألیف، تلاش و سخنرانی و حرکت های مستمر در راه تحقق آرمان های اسلام نمونه عمل کرد؛  شهید آیت الله مطهری  در مسیر توضیح و تشریح موازین فکری و اعتقادی اسلام در سطوح مختلف در میان تأثیرگذاران جامعه از جمله اساتید حوزه و دانشگاه، فعالیت چشمگیرتری داشت. ایشان در پاسخ به شبهات گوناگون دشمنان یا افراد ناآگاه،  در جمع آنها حاضر شده  و پس از این که سخنان آنها را می شنید، با قدرت و قوت آنها را پاسخ می داد.

کد خبر 3013

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.