نخبگان زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: نخبگان زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی؛ هشتمین و آخرین جلسه از سلسله برنامه های آزاداندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با حضور دانشگاهیان استان اردبیل، با سخنرانی سردار جلیل بابازاده با موضوع انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات به همت کانون بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی استادان نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی یکشنبه 23 خرداد 1400 با حضور پرشور دانشگاهیان در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد.

 فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در این گردهمایی به تبیین اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی پرداخت و گفت: امروز عرصه، عرصه جنگ سیاسی است و لازم است دانشگاهیان با تاسی از رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر با تمام توان در این میدان وارد شده و با تبیین مسائل و روشنگری های خود در جامعه، ضمن فراهم کردن زمینه های حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، بار دیگر پاسخ دندان شکنی به ایادی کفر و استکبار بدهند.

سردار بابازاده با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک نفر نیست گفت: دشمنان در این صحنه با تمام وجود پا به عرصه گذاشته تا منانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شود و در واقع می توان گفت: انتخابات پیش رو، مصاف نیروهای ارزشی با استکبار جهانی است.

 وی با بیان اینکه رهبری از مردم می خواهند با حضور در صندوق های رای ، سرنوشت خودشان را تعیین کنند، گفت: در آن سوی میدان استکبار جهانی با تمام توان به مردم می گوید، رأی ندهید.

این یادگار دفاع مقدس دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: طی این مدت استکبار بدست همین جوانان بارها طعم شکست را چشیده و تحقیر شده است.

وی به صحنه های تحقیر استکبار توسط رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: 13 آبان، انهدام پهباد جاسوسی، شکست در نوار غزه و غالب شدن گفتمان مقاومت از عواملی هستند که آمریکا تحقیر شده است.

سردار بابازاده به انتخابات آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: در این انتخابات خونین  هرچند بایدن در جنگ داخلی موفق شد اما شکست ترامپ، پیروزی برای ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره در میدان عمل، حرف خود را به کرسی نشاند است گفت: این بار نیز مردم با حضور دشمن شکن خود در پای صندوق‌های رای، تحریم‌ها را بی اثر خواهند کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از حفظ نظام به عنوان  اوجب واجبات نام برد و گفت: انقلاب اسلامی ما ثمره تاریخ تشیّع است بنابراین با جان و دل از آن محافظت خواهیم کرد.

سردار بابازاده به کاندیداهای ریاست نیز اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از ۷ کاندیدای موجود انتخاب می شود گفت: این هفت نفر مورد تایید شورای نگهبان هستند و آنچه که مهم است پشتیبانی مردم  از رئیس جمهور آینده است و این با حضور پرشور مردم در انتخابات محقق می شود.

وی به تبلیغات دشمنان در این مورد اشاره کرد و گفت: همین افراد بودند که در دوران کرونا به ملت ما ماسک  نفروختند و اجازه ورود واکسن برای تامین سلامتی مردم را به ما ندادند امروز هم با شعارهای واهی درصدد سست کرد اراده مردم برای  حضور در انتخابات هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نماد و تبلور غیرت بین مسلمانان جهان است گفت: مردمی که در زمان شهادت حاج قاسم فریاد انتقام سر می دادند  و از ما می خواستند انتقام بگیریم بدانند که خواست و اراده حاج قاسم لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضور دشمن شکن پای صندوق های رأی است و این حضور قاطعانه در واقع انتقام از خون حاج قاسم است.

سردار بابازاده از اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم  نام برد و گفت: امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است و نخبگان دانشگاهی با روشنگری های خود نباید اجازه دهند دلسردی های ایجاد شده بر اثر ناکارآمدی دولت گذشته خللی در اراده مردم برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شوند.

دکتر مرتضی ابراهیمی، مسئول بسیج اساتید استان اردبیل، نیز در ابتدای این همایش انتخاب را بیانگر اختیار، هویت و استقلال عمل عنوان کرد و گفت: انتخابات نشانه استقلال ما است و آزادی آن را داریم که هر فردی را که دوست داریم انتخاب کنیم و در سطح جهان ثابت می‌کنیم که ما از آزادی برخورداریم و حق انتخاب داریم.

وی افزود: اصلح گزینی به دنبال اجرای عدالت، مبارزه با فقر، مبارزه با فساد، مبارزه با رانت، و اختلاس و... است و اگر کسی دنبال تغییر شرایط موجود به جهت مثبت نسبت به گذشته است باید آدم‌های شایسته را انتخاب کند که آینده بهتر از گذشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: زمانی عدالت در جامعه ساری و جاری خواهد بود که اصلح گزینی داشته باشیم زمانی در جامعه حریت واستقلال خواهد بود و ندای عزت و مباهات میتوانیم سر بزنیم که انسان صالح را انتخاب نماییم در غیر این صورت نباید توقع عدالت در حد مقدورات در جامعه باشیم.

رئیس بسیج اساتید استان اردبیل با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: با مشارکت حداکثری سیاستگذاری چهارساله در جهان انجام میدهیم چرا که به هر شکل به دنیا بها دهیم همان مقدار بها دریافت خواهیم کرد؛ بنابراین ما باید با انتخاب اصلح دنبال سیاستگذاری باشیم تا بتوانیم مشکل‌ها را حل کنیم چرا که اولین قدم برای حل معضل جامعه این است که خودمان برای سیاستگذاری قدم برداریم.

ابراهیمی تاکید کرد: برای اینکه به خودمان احترام بگذاریم باید اصلح گزینی داشته باشیم اگر خودمان به خودمان احترام نگذاریم باخته ایم.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح وظیفه هر هموطن است، ادامه داد: کسانیکه دنبال تحریم انتخابات هستند دنبال منفعت خود هستند و می‌دانند که هویت دروغین آن‌ها زیر سوال خواهد رفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی انتخابات ایران را کارکردی اعلام کرد و گفت: انتخابات ما کارکردی است و دشمن از آثارش وحشت دارد و کسانیکه در انتخابت شرکت نمی‌کنند ترس از آشکار شدن هویت دروغین خود داشته و عقلانیت ندارند چرا که انتخابات یک نعمت برای ماست برای انکه آینده خود را رقم می‌زنیم.

کد خبر 9958

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.