پویش ختم سوره فتح جهت پیروزی جبهه انقلاب

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان پویش سراسری ختم سوره فتح را برگزار کرد .

به گزارش روابط عمومی پویش ملی در بهشت؛ دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار کرد .

پویش سراسری ختم سوره فتح جهت پیروزی جبهه حق در انتخابات پیش رو و نصرت الهی در همه عرصه ها در فضای مجازی و کانالها و گروههای مختلف توسط دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان زنجان در حال برگزاریست .

خواص سوره فتح

آشنایی با خواص سوره فتح و فضایل آن بر اساس روایات مختلف سوره فتح چهل و هشتمین سوره قران کریم است که پس از سوره جمعه نازل شده است و به معنی پیروزی و گشودن دروازه های دشمن است و تلاوت این سوره مبارکه قرآن کریم فضائل زیادی را به همراه دارد

سوره فتح از سوره های مدنی قرآن کریم است که در جز ۲۶ قرآن جای دارد که علت نامگذاری این سوره به این دلیل است که در ابتدای این سوره مبارکه از فتح مبین ( پیروزی درخشان) سخن می گوید که محتوای اصلی این سوره در مورد پاداش ایمان و جهاد و اخلاص، پیروزی نهایی مسلمانان، هشدار به کافران و مسلمانان کاهل، بخشش لغزش‌های مجاهدین و در نهایت جهانی شدن دین خدا است.

آشنایی با خواص سوره فتح از آیات مشهور سوره فتح، آیه نخست درباره فتح مبین و آیه ۱۸ درباره بیعت رضوان می باشد که در مورد فضیلت تلاوت سوره فتح آمده است: کسی که این سوره را قرائت نماید مانند کسی است که همراه پیامبر در فتح حضور داشته است و یا مانند شخصی است که با او در بیعت شجره بیعت کرده است

ترتیب و محل نزول سوره فتح صد و دوازدهمین سوره ای است که بر پیامبر (ص) نازل شده است و در چینش کنونی مُصحَف،چهل و هشتمین سوره است که در جزء ۲۶ قرآن قرار دارد.

ویژگی و تعداد آیات سوره فتح سوره مبارکه فتح دارای ۲۹ آیه، ۵۶۰ کلمه و ۲۵۰۹ حرف است و از لحاظ حجمی جزو سوره‌های مثانی و نزدیک به یک حزب است که از ویژگی های این سوره شادی، مژه و بشارت است و مایه دلگرمی و امیدواری مسلمانان می باشد همچنین اخبار غیبی قران و پیشگویی را بازگو می کند و در پایان سوره اوصاف و نشانه های یاران با ایمان خدا و چگونگی رشد و نمو اسلام را به صورت زیبا ترسیم می کند. پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: هر کس سوره فتح را قرائت کند، مانند کسی است که همراه پیامبر در فتح حضور داشته است.

فضیلت قاری سوره مانند آن است که با پیامبر در فتح مکه حضور داشته است . فضیلت قاری سوره مانند آن است که با پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در بیعت شجره بیعت کرده باشد. ایشان هنگام نزول این سوره به یارانشان فرمودند: سوره ای بر من نازل شد که نزد من محبوب تر و دوست داشتنی تر از همه آن چیزهایی است که خورشید بر آن تابیده است. هر کس سوره فتح را را بنویسد و هنگام خواب زیر سرش قرار دهد از شر دزدان در امان می ماند و اگر این سوره را در کاغذی بنویسد و با آب زمزم بشویند سپس بنوشند در نزد مردم جایگاهی پیدا می کند که به سخنانش گوش می دهند و هر چیزی را که می بیند و می شنود ضبط و حفظ می کند.

امام صادق (ع) فرموده است: مال ها و زنان و فرزندانتان را با قرائت سوره فتح از تلف و گزند و آسیب حفظ کنید زیرا هر کس بر قرائت آن مداومت ورزد روز قیامت منادی ندا می دهد تا همه آفریدگانی بشنوند که تو از بندگان خالص من هستی و می فرماید : او را به بندگان شایسته و صالح من ملحق کنید و او را به بهشت نعمت های من وارد سازید و از شراب سر به مهر به او بنوشانید که با طعم کافور است. هر کس در شب اول ماه رمضان سوره فتح را قرائت نماید تا سال آینده همین روز در حفظ و حراست الهی خواهد بود. نوشتن سوره فتح و همراه داشتن آن هنگام خصومت و نزاع موجب ایمنی شده و درهای خیر و خوبی بر او گشوده می شود و اگر این سوره را نوشته و بشویند و از آب آن بنوشند و کسی که خوف و ترس دارد ان را بنوشد از آن خلاصی یابد…

لطفا رسانه باشید .

کد خبر 9950

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.