نشست دبیران کانون ها و تشکل‌های دانشجویی پیرامون انتخابات

نشست هم اندیشی دبیران کانون ها وتشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با موضوع انتخابات مشارکت حداکثری در تاریخ 23خرداد ماه 1400 برگزار گردید.

به گزارش دبیرخانه استانی پویش ملی در بهشت استان کردستان؛ نشست هم اندیشی دبیران کانون ها وتشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با موضوع انتخابات مشارکت حداکثری در تاریخ 23خرداد ماه 1400 برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین منادی مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با اشاره به کریمه قرآنی و الذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات، گفتند ولایت طاغوت در کجاها حاکم می‌شود؟ در جمعی که افرادش به همدیگر کاری ندارند و بی‌تفاوتند؛ امام صادق(ع) می‌فرماید: مانند چهارپایانی نباشید که در یک چراگاه زندگی می‌کنند و کاری با هم ندارند، هر دفعه صاحب چراگاه یکی از این چهارپایان را به کشتارگاه می‌برد و ذبح می‌کند، و بقیه هم بی‌تفاوت هستند.

ایشان همچنین بیان کردند : یکی از ضرورتهای پیاده‌سازی فرهنگ مشارکت حداکثری، واقعیت حفظ امنیت جامعه است. زیرا استمرار امنیت جامعه به مشارکت بر می‌گردد، بدیهی است اگر کسی با آرای بالا رئیس جمهور این کشور نشود گروه‌های تروریستی احساس امنیت خواهند کرد و این خطر بزرگ برای ما خواهد بود. مردم کشور سوریه با این که هیچ گونه زیرساختی ندارند و برای تهیه نان خویش ساعتها در صف‌های طویل نانوایی حاضر می‌شوند با این حال در انتخاباتشان مشارکت ۸۷ درصدی دارند زیرا آنها طعم فقدان امنیت را چشیده‌اند و برای حفظ امنیت با چنگ و دندان تلاش می‌کنند لذا از این منظر هم که شده باید اجتماع خود را تنبه داده به مشارکت حداکثری ترغیب کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر یحیی معروفی رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات گفتند: حضور حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است و از دانشجو معلمان میخواهم علاوه بر حضور خود در انتخابات دیگر دوستان و آشنایان راهم با خود همراه کنند.

ایشان همچنین در رابطه با  انتخاب اصلح در انتخابات گفتند: معیارهای اصلح را مقام معظم رهبری فرمودند و اگر فردی با این مشخصات رئیش جمهور کشور شود امید است که نسبت به نفع دانشگاه فرهنگیان نیز تغییراتی اعمال شود.

در ادامه جلسه دانشجو معلمان نیز به ارائه نکته نظرات خود در مورد انتخابات و مشارکت حداکثری پرداختند. 

کد خبر 9743

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.