نشست مجمع تشکل‌های دانشجویی خراسان رضوی با رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به انتشار فایل صوتی مکالمات محرمانه آقای ظریف، آن را شگردی برای تغییر توجه افکار عمومی از چالش ها و اولویت های مهم داخلی به سمت مذاکره دانست و گفت: گفتمان مذاکره، از اینکه مسائل معیشتی، اولویت اول مردم و مطالبات انتخاباتی شان نباشد، استقبال می کند.

به گزارش روابط عمومی شورای استانی نهاد رهبری خراسان رضوی؛ اولین نشست مجمع تشکل های دانشجویی خراسان رضوی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400، ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه فردوسی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این نشست، پس از استماع نظرات و دغدغه های نمایندگان تشکل ها، با تأکید براینکه برآیند اینگونه نشست ها، هم افزایی و رشد خواهد بود، انتخابات پیش روی ریاست جمهوری را هم از لحاظ تأثیر شرایط بین  المللی و هم سطح انتظارات داخلی، بسیار ویژه و مهم دانست.

وی افزود: با توجه به کاهش شدید محبوبیت دولت در افکار عمومی و شکاف های اجتماعی ناشی از آن که به دلیل عدم مدیریت، منجر به آسیب های گسترده تری شده است، دولت آینده از هر جریانی که باشد، باید دولتی توانمند باشد تا بتواند با پشتوانه قوی مردمی از بحران های کنونی عبور کند.

 

محورهای برنامه ریزی دشمن

حجت الاسلام رستمی در ادامه به محورهای برنامه ریزی دشمن برای انتخابات اشاره و تصریح کرد: دشمن در وهله اول، درصدد تبدیل انتخابات آتی به رفراندومی برای اصول نظام و ایجاد دوقطبی در جامعه است لذا کاهش مشارکت را به عنوان نشانه اعتراض به نظام دنبال می کند تا دولتی ضعیف و بدون پشتوانه مردمی روی کار بیاید و زمینه برای درگیری های داخلی جریان های سیاسی فراهم شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها، شکل گیری برجام های داخلی را دیگر محور برنامه دشمن برای انتخابات، معرفی و ضمن تأکید بر ضرورت هم افزایی مجموعه قوا برای حل مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: جریان استکبار در فضای بین الملل، از درگیری های خاورمیانه نتیجه نگرفته ودر واقع  به ضد خودش تبدیل شده؛ به حدی که خود معترف است اکنون جریان مقاومت در قوی ترین وضعیت خود قرار دارد؛ به همین دلیل اکنون همه امید استکبارجهانی به درگیری های داخلی است.

وی اضافه کرد: گروه های مختلفی از منافقین و گروه های مسلح گرفته تا براندازان داخلی و غیرمسلح، هر یک با انتظارات خاص خود(از رویکرد تحریم قطعی تا مشارکت حداکثری)، به این انتخابات چشم امید دارند.

 

 

گفتمان های رقیب در انتخابات پیش رو/ انتشار فایل محرمانه ظریف، راهبردی برای غلبه گفتمان مذاکره است

حجت الاسلام رستمی گفت: در انتخابات آتی شاهد پنج محور گفتمانی رقیب هستیم؛ گفتمان کارآمدی و ناکارآمدی، گفتمان عدالت و تبعیض، گفتمان جوان گرایی یا جوان سالاری، گفتمان مذاکره و تحریم و گفتمان آزادی اجتماعی و محدودیت ها که غلبه هر یک از این ها به نفع یک جریان خواهد بود؛ از جمله اینکه غلبه گفتمان کارآمدی، به ضرر و غلبه گفتمان مذاکره به نفع دولت حاضر است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به انتشار فایل صوتی مکالمات محرمانه آقای ظریف، آن را شگردی برای تغییر توجه افکار عمومی از چالش ها و اولویت های مهم داخلی به ضرورت مذاکره دانست و گفت: دولت حاضر و گفتمان مذاکره، از اینکه مسائل معیشتی، اولویت اول مردم و مطالبات انتخاباتی شان نباشد، استقبال می کنند.

 

در فضای مجازی فعالیت مؤثر داشته باشیم

وی با بیان اینکه از این دست طراحی ها در روزهای منتهی به انتخابات، زیاد خواهد بود، خطاب به فعالان تشکل های دانشجویی تأکید کرد: شما کارهای زیادی می توانید انجام دهید؛ هر چند که تعطیلی دانشگاه ها دستمان را بسته است اما دلیل نمی شود منفعل باشیم؛ حداقل در فضای مجازی می بایست کنشگر فعال باشیم و با دعوت از نمایندگان کاندیداهای جریان های مختلف، از آن ها برنامه های عملیاتی بخواهیم.

حجت الاسلام رستمی در پایان پیرامون نحوه برگزاری انتخابات در شرایط اپیدمی کرونا یادآور شد: بعد از عبور از پیک چهارماین بیماری، اگر شرایط عمومی مناسب باشد، به احتمال زیاد انتخابات به صورت عادی برگزار خواهد شد چرا که در قانون، پیش بینی خاصی برای تأخیر یا مجازی برگزار شدن انتخابات صورت نگرفته و زیرساخت های انتخابات مجازی نیز فراهم نیست.

 

تشکیلات، از بهترین قالب ها برای چاره اندیشی مسائل جامعه است/تشکل های دانشجویی استان باید برای سراسر کشور تولید محتوا داشته باشند

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام رضایی خطیر، معاون فرهنگی شورای استانی نهادرهبری در دانشگاه های خراسان رضوی نیز در آغاز این نشست حضور موثر دانشگاهیان در حل مشکلات و مسائل کشور را از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: جامعه دانشگاهی می بایست برای حل مسائل جامعه و مطالبات مردم، احساس مسئولیت کرده و در این زمینه مجهز و آماده باشد.

وی، تشکیلات را یکی از بهترین قالب ها برای چاره اندیشی مسائل جامعه توسط دانشگاهیان دانست و افزود: ایام انتخابات، بهار کار تشکیلاتی است و مجمع تشکل های دانشجویی خراسان رضوی نیز در همین راستا شکل گرفته است تا ببینیم با چه فصل مشترکی می توانیم کار تشکیلاتی انجام دهیم.

حجت الاسلام رضایی خطیر ادامه داد: لازمه هم افزایی تشکل ها، کنار گذاشتن اختلافات، خودباوری و تکیه بر دانش و توانمندی های بومی خود است.

معاون فرهنگی شورای استانی نهاد در دانشگاه های خراسان رضوی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران و جهان اسلام است و این مهم ایجاب می کند که تشکل های استان، حول محور «ایران قوی و حضور حداکثری» برای سراسر کشور تولید محتوا داشته باشند.

 

کد خبر 7746

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.