راه برون رفت از مشکلات، انتخاب رئیس جمهور انقلابی است

یکی از مقوله های مهم و مورد توجه جدی حضرت علی (ع) کارگزاران حکومت دوران خود بود. و برنامه های اصلاحی حضرت امام علی(ع) درباره کار گزاران ناشایست و مبارزه با فساد مالی آنان بود و از شاخص ترین امتیاز حکومت حضرت دینداری، عدالت و مردم داری بود.

به گزارش روابط عمومی پویش ملی دربهشت استان آذربایجان غربی؛ حجت الاسلام بیگی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در نشست گفتگوی ماه اساتید معارف اسلامی با موضوع کارگزاران حکومت حضرت علی (ع)گفت: یکی از مقوله های مهم و مورد توجه جدی حضرت علی (ع) کارگزاران حکومت دوران خود بود. و برنامه های اصلاحی حضرت امام علی(ع) درباره کار گزاران ناشایست و مبارزه با فساد مالی آنان بود و از شاخص ترین امتیاز حکومت حضرت دینداری، عدالت و مردم داری بود.
دکتر بیگی درادامه افزود: فعل سیاسی کارگزار و مبانی نظری وی باید منطبق با اصول شریعت و احکام دین باشد . تا مردم اورا بپذیرند و اهداف دین و شریعت محقق شود.
در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: حضرت امیر در سفارشات خود به فرمانداران و استانداران دوران خود که در نامه ۵۳ به مالک اشتر و نامه ۶۸ به قثم بن عباس و نامه ۷۶ به عبدا.. بن عباس سفارش به گشاده رویی با مردم، رعایت عدالت و انصاف در امورات،ارتباط مستقیم با مردم و کنترل نیرو های تحت امر خود تاکید داشتند.همچنین بیش از ۳۰ نامه از ۷۹ نامه حضرت در نهج البلاغه به کارگزاران نوشته شده است که این توجه ویژه حضرت را به امورات حکومتی و امورات مردم می رساند.
دکتر بیگی ادامه داد: در جریان عدالت خواهی حضرت و مبارزه با انحرافات: ۱- نظارت دقیق به مدیران ۲-سیاست تشویق و توبیخ ۳-اصل قرار دادن لیاقت و شایستگی ها از جمله افدامات مدیریتی حضرت بود و از معیار های حضرت در انتخاب مدیران می توان به -سابقه فرد در اسلام ،ملاحظه سوابق خانوادگی، پایبندی به اخلاق و مبانی دینی ، تجربه و توجه به ضوابط (نامه 53) اشاره کرده است.
با توجه به برگزاری این نشست در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری حجت الاسلام بیگی در پایان گفت: اساتید برای ترغیب دانشجویان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تلاش مضاعف کنند. و تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور انتخاب رئیس جمهور انقلابی است.

 

کد خبر 6683

برچسب‌ها

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.