بیان درس‌هایی از زندگی امام حسن مجتبی(ع)

در چهاردهمین شب همراه شو ای رفیق با موضوع اخلاق حاج آقا مهدوی نیا (شاگرد خاص ایت الله بهجت و آیت الله بها الدینی ) به بیان درس های از زندگی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و شیوه های فرزند پروری مناسب را بیان کردند .

به گزارش روابط عمومی پویش ملی در بهشت؛  در چهاردهمین شب همراه شو ای رفیق  با موضوع اخلاق حاج آقا مهدوی نیا (شاگرد خاص ایت الله بهجت و آیت الله بها الدینی ) به بیان درس های از زندگی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و  شیوه های  فرزند پروری مناسب را بیان کردند.

استاد اخلاق، حاج آقا مهدوی نیا ( از شاگردان خاص و نزدیک آیت الله بهجت و آیت الله بهاءالدینی)

این جلسه را به گفتن درسهایی از زندگی امام حسن مجتبی (ع)پرداختند.

امام حسن (ع)در نیمه ماه مبارک سال دوم یا سوم بعثت متولد شدند،و خداوند او را به اميرالمؤمنين و حضرت فاطمة زهرا (س)عطا کرد.

میدانیم فرزند گلی از گلهای بهشت است و در روایت آمده که فرزند برکت و رحمت زندگی است.

سعادت و شقاوت هرکس از دامن مادر و لقمه حلال پدر است.

حدیث «السعید سعید فی بطن امه و الشقی شقی فی بطن امه»

شاکله هرکس از شاکله پدر و مادر رشد می‌کند و نورانیت میگیرد.

لذا درسی که از زندگی امام حسن (ع)میگیریم اینست که چگونه برنامه ریزی کنیم برای فرزندانمان( چه فرزند خودمان،چه فرزندانی که در آغوش ما قرار میگیرند و ما برای آنان برنامه ریزی میکنیم و روح وشاکله وجودی شان را ما قرار است به عنوان یک مربی و مروج پایه ریزی کنیم)

وقتی به زندگی اميرالمؤمنين (ع)و حضرت فاطمه(س) نگاه می‌کنیم،میبینیم این دسته گلی که امروز خدا به آنها عطا کرده ،این دو شخصیت بزرگوار برای او برنامه ریزی حساب شده و زیبایی ترسیم نموده اند.

از همان اوایل کودکی امام مجتبی(ع) که در آغوش مادرشان هستند، مادر عزیزشان اشعاری را  هنگامی که کودک خود را بالا و پایین می‌اندازد میخواند (که از همین اشعار متوجه میشویم مادر برای آینده فرزندش برنامه دارد)

 اَشبِه اَباکَ یا حسن ... و اخلع عن الحق الرَّسَن ... وَ اعبُد اِلهاً ذا مِنَن ... وَ لا تُوالِ ذَا الاِحَن

ترجمه اشعار :

پسرم حسن مانند پدرت باش و دنبال حق برو

و خدایی را عبادت کن که صاحب نعمت های فراوان است و هرگز با صاحبان ظلم و تعدی دوستی نکن.

️توجه کنید حتی در اشعاری که برای فرزندی که در  در این سنین رشد است در همین حین حضرت زهرا(س) از چه مطالبی استفاده میکنند.

میدانیم خداوند متعال صفت خدا پرستی و بندگی خود را در روح و ذات کودک قرار داده است.

(فِطْرَ‌تَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ‌ النَّاسَ عَلَیهَا) منتهی بعضی از فطرت پاک و نورانی بهترین استفاده و فرزند دلبند خود را به درجات عالی و نورانی میرسانند .

و بعضی توجه نمیکنند و این فرزند از بین می‌رود،چه آن فرزندی که داخل زندگی انسان است و چه فرزندانی که در اختیار آنان هستند .

تذکر؛ شما مربیان تربیتی و نورانی معرفتی یک وظیفه عظیم نسبت به اینان دارید و آن وظیفه ،یاد دادن دین خدا و نزدیکی به نورانیت خدای متعال است.

مخصوصا در این موقعیت حال حاضر که تمام عالم دست به دست هم داده تا فرزندانمان را از خدا و اهلبیت جدا کند ولی این ما هستیم که در مقابل اینان برنامه ریزی کنیم.

 

 

کد خبر 4877

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.