پویش ملی در بهشت باعث رشد توانمندی اعضای دفاتر نهاد شد

قبل از پویش ملی در بهشت عملاً برخی همکاران نهاد در فضای مجازی تسلط کافی نداشتند و آشنایی کافی نداشتند و حتی شاید بعضی از آنها هم انگیزه نداشتند و برگزاری پویش ملی در بهشت باعث شد همه همکاران نهاد مشغول به فعالیت در فضای مجازی شوند.

به گزارش روابط عمومی پویش ملی در بهشت؛ "پویش ملی در بهشت" در ابتدای سال ۱۴۰۰ از سوی معاونت فرهنگی سیاسی نهاد با همکاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، با اهدافی نظیر تجمیع ظرفیت‌ها و امکانات دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و گروه‌های معارف اسلامی در سراسر کشور و ایجاد برنامه‌های متنوع با شور و نشاط معنوی و تربیتی شروع به کار کرد.

این پویش در دو نیم فصل با مشارکت دفاتر نهاد در دانشگاه‌های سراسر کشور از اواخر فروردین ۱۴۰۰ تا اوایل تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

حدود ۲۷۰۰ برنامه در "پویش ملی در بهشت" برگزار گردید كه بیش از ۲۴۰ هزار نفر در ویژه‌برنامه‌های پویش شركت كردند که این تعداد شرکت‌کننده آن هم در طول ۲ ماه برگزاری پویش، بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است.

آیین اختتامیه "پویش ملی در بهشت" نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ناشی از ویروس کرونا در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برگزار شد و برگزیدگان و منتخبان محورهاي اصلی پویش در دو بخش شركت‌كنندگان و برگزاركنندگان مشخص گردید.

در بخش برگزاركنندگان "پویش ملی در بهشت"، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ملایر به عنوان دفتر برگزیده انتخاب شد و به همین مناسبت گفت و گویی را با حجت الاسلام والمسلمین مهدی عباسی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر ترتیب دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عباسی که دو سال و نیم است مسئول دفتر نهاد در دانشگاه ملایر است در رابطه با پویش ملی در بهشت گفت: پویش ملی در بهشت باعث نشاط و پویایی در مجموعه دفاتر شد و در شرایط کرونا که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه دچار رکود شده بود پویش ملی در بهشت باعث شد که دفاتر نهاد با انگیزه و منظم شروع به کار کنند و فعالیت‌های فرهنگی سر و سامان بگیرد.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه ملایر با اشاره به تجربیات حاصل از پویش ملی در بهشت و اینکه تمامی مجموعه نهاد درگیر این پویش بودند، افزود: یکی از نکات مهمی که در فعالیت‌های دفاتر نهاد به آن رسیدیم این بود که هر وقت فعالیتی که می‌خواهد انجام شود، باید همه اعضای نهاد در جریان باشند و همه کمک بدهند و از مهارت آنها استفاده شود و در جریان آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: یکی از تجربیاتی که در پویش ملی در بهشت به دست آوردیم این بود که فعالیتی که همه اعضای نهاد در آن مشغول هستند و همه اعضای نهاد کمک می‌دهند هم باعث همدلی و هم باعث پویایی می‌شود و برکات بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تجربیاتی که در پویش ملی در بهشت به دست آمد رقابت سالمی بود که بین دفاتر ایجاد شده بود و این خودش نکته خیلی مهمی است که من از همکاران نهاد نمایندگی کل درخواست دارم که از این نوع فعالیت‌ها که تمام دفاتر باهم هستند برگزار کند که برکات زیادی دارد، هم همدلی ایجاد می‌کند و هم تجربیات همه دفاتر به هم منتقل می‌شود و هم باعث رقابت سالم در محیط فرهنگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی که دانشجوی دکترای مدرسی معارف است خاطرنشان کرد:  اگر دفتر نهادی پویش ملی در بهشت را در دانشگاه تبلیغ کند، در شورای فرهنگی مصوب کند و به برنامه‌های آن جوایز خوبی دهد و همه دانشگاه را درگیر کند و بخش کارمندی، دانشجویی و استادی را در جریان قرار دهد و برای هر طیف برنامه جذابی قرار دهد مطمئناً جواب بهتری را خواهد گرفت. پویش ملی در بهشت متعلق به دفاتر نهاد بود و لذا دانشگاهیان بدون تبلیغ و دعوت دفاتر نهاد از آن باخبر نمی‌شدند و استقبال نمی‌کردند و لذا میزان بازتاب و شرکت دانشگاه‌ها در پویش ملی در بهشت بستگی به نوع تبلیغات و استقبال دفاتر نهاد به این پویش دارد.

عباسی در رابطه با رشد توانمندی اعضای دفتر نهاد در فعالیت اثربخش در فضای مجازی یادآور شد: قبل از پویش ملی در بهشت عملاً برخی همکاران نهاد در فضای مجازی تسلط کافی نداشتند و آشنایی کافی نداشتند و حتی شاید بعضی از آنها هم انگیزه نداشتند.

وی افزود: برگزاری پویش ملی در بهشت باعث شد همه همکاران نهاد مشغول به فعالیت شوند و علی‌الخصوص چون الان در فضای کرونا به سر می‌بریم و عملاً بیشتر فعالیت‌ها مجازی هستند، همکاران ترغیب شدند که در فضای مجازی فعالیت کنند و این خودش باعث شد که عملاً همه اعضای نهاد در قسمت‌های مختلف فضای مجازی مثل پیام‌رسان‌ها، سایت ها و سامانه‌های مجازی فعالیت کنند و با مسائل فضای مجازی و نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوند. مثل طراحی پوستر، مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه در سامانه مجازی و بارگزاری سخنرانی و برگزاری این دوره‌ها در فضای مجازی که همه از برکات فعالیت در پویش در بهشت بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر گفت: کانون حرمان هور، کانون مهدویت، کانون دختران آفتاب زیر مجموعه دفتر نهاد می‌باشند و قبل از پویش به خاطر کرونا در عضوگیری و فعالیت مشکل داشتیم اما در پویش ملی در بهشت افراد متنوعی را شناسایی کردیم با مهارت‌های متنوع مثلا دانشجویی که در برنامه ریزی فرهنگی خوش فکر بود، دانشجویی که در فضای مجازی عالی فعالیت می‌کرد و یا دانشجویی که به فعالیت در هیئت علاقه‌مند بود و تجربه خوبی هم داشت.

عباسی ادامه داد: ارتباط با عموم دانشجویان در شرایط کرونا عملا کار سختی بود، علی الخصوص که همه آنها از ایتا و سروش استفاده نمی‌کردند و واتساپ هم محدودیت‌های خودش را داشت.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌هایی مثل پویش ملی در بهشت برکات زیادی دارد، گفت: پیشنهاد می‌کنم که سامانه و سایتی طراحی شود که دفاتر، فعالیت‌های خود را در آن بارگزاری کنند. مطمئنا باعث همدلی و انتقال تجربه خواهد شد و دفاتر می‌توانند از فعالیت‌های فرهنگی جذاب بقیه دفاتر به نحو احسن استفاده کنند.

 

 

دروس برگزیده

هوش هیجانی

ارتباط موثر با همسر

رابطه بین فردی

چگونه مادری شایسته باشیم

سواد رسانه ای

 مثبت اندیشی

 حل تعارض در زندگی مشترک

مدیریت استرس

خودباوری و اعتماد به نفس

تفکر انتقادی

مدیریت زمان

خودآگاهی

مهارت های ارتباطی همسران

کد خبر 10706

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.